Gruppträning 2018-08-27T09:16:45+00:00

Gruppträning

Vi erbjuder ett stort utbud av gruppträning för alla från 15 år och uppåt. Du hittar de flesta populära passen hos oss och vi tar gärna emot förslag på nya pass.

Abs & Ass

Passet fokuserar på mage, rumpa, lår och armar, vi arbetar främst med vår egen kroppsvikt men både step-bräda och skivstång förekommer.

Passet kan utföras av alla oavsett ålder och tidigare erfarenhet.

Aerobic Dance

Ett fartfyllt konditionspass. Du jobbar med olika stegkombinationer som binds ihop till en koreografi. Du stärker kroppen, ökar din kondition, förbränning samt förbättrar din koordination.

BODYPUMP™

Vi är stolta och glada att presentera originalkonceptet BODYPUMP™ från LES MILLS™! Är styrketräning i grupp till musik där du tränar igenom hela kroppen med hjälp av skivstång, hantlar, bräda och din egen kroppsvikt.

Du anpassar träningen efter din egen nivå.

Core

Core betyder ”kärna”, och core-träningen inriktas därför främst på övningar för kroppens mittparti. Dessa delar är centrala för att skapa balans och styrka i kroppen, något som är bra för såväl hållningen som för att hålla kroppen stark och skadefri.

Cirkel

Stationsövningar i vår dojo. Vi tränar styrka , balans och uthållighet i otal varierande och roliga
övningar . Du blandar redskap med egenkroppsövningar.

Inga förkunskaper krävs , alla kan vara med.

CXWORX™

Ett kort effektivt pass med fokus på bålmuskulaturen.
Du jobbar huvudsakligen med din egen kroppsvikt, men vi använder också gummiband och viktplattor.
Dessutom tränar man axlar, rygg, lår och rumpa.

Funktionell Träning

Är ett gruppträningspass där du stärker dina muskler genom övningar som involverar balans, styrka, rörlighet och kondition.

HIIT

Intervallträning på en massa olika stationer i X-forcehallen. Ca 60 sekunders jobb på varje station. En klass där variationen på övningarna från gång till gång gör att du aldrig vet vad för utmaning som väntar. Passar alla som vill jobba med högre puls, få bättre flås och en rejäl skjuts på fettförbränningen.

HIIT Kondition

Intervallträning i vår cardiodel. Du kämpar 60-90 sekunders intervaller på olika stationer som t ex , löpband, stakmaskin, crosstrainer, roddmaskin mm. Hög puls, bättre kondition på kort tid samt utmärkt för fettförbränning.

HIIT Supervised

Styrketräning i grupp i våra effektiva X-forcemaskiner. En högintensiv klass på 30 min där du blir
pushad av Personliga Tränare . Vill du få en riktig tuff och effektiv styrketräning på minimal tid så är
detta passet för dig.

Alla kan delta då träningen är individanpassad.

LES MILLS GRIT™ Strength

LES MILLS GRIT™ Strength är en 30-minuters träningsklass med intensiv intervallträning (HIIT), som är utformad för att förbättra styrkan. Denna träning använder skivstång, viktplattor och kroppsviktsövningar för att träna alla större muskelgrupper. LES MILLS GRIT Strength™ kombinerar HIIT med kraftfull musik och inspirerande tränare som kommer att ligga ner på golvet med dig och motivera dig att nå dina träningsmål, snabbare.

Power Yoga

En kraftfull, svettig och fysisk yogaform där man tränar med sin egen kroppsvikt i en kombination av rörelser, ställningar och andning. Framsteg i utövandet nås via utmaning, i ett eget tempo där hänsyn tas till individens förutsättningar.Utövandet genererar mycket värme och ökar uthållighet, definierar muskler och utvecklar fokuseringsförmågan. Rörlighet och smidighet ökar och man släpper på stress och spänning runt leder och i muskler.

SOMA MOVE®

SOMA MOVE® är ett holistiskt sätt att träna som är atletiskt och samtidigt mjukt. Du arbetar med kroppen som motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där fokus är att arbeta med kroppen som en enhet.

Tabata

En form av högintensiv intervallträning, HIT, där du på kort tid kan uppnå väldigt stora träningsresultat. Träningsformen är smart upplagd då du blandar högintensiva övningar med kort vila under en förutbestämd tid, ofta 4 min.

Tsu shin gen

Kampsportsträning som varvar teknikträning och fysträning. Sparkar , slag och greppkombinationer
som ger en varierad och fokuserad allroundträning.

Viryayoga

En fysisk och dynamisk yoga som ger dig rörlighet, smidighet, styrka och balans. Tisdagar steg 1 och onsdagar steg 1-2

Wheeling®

En form av träning i grupp på stillastående motionscyklar, motståndet regleras utifrån din egen styrka och kondition, en effektiv träningsform för hela kroppen.

Yin yoga

Yin yoga är en lugn och meditativ yogaform där fokus ligger på kroppens yin-delar som bindvävnad, leder och ligament. Det är framförallt områdena kring höften, låren, bäckenbenet och nedre delen av ryggraden som man jobbar med. Man utför alla övningar på golvet och man håller varje position mellan tre till fem minuter, med musklerna avslappnade och med medveten andning för att fokusera kropp och sinne på vad som händer.

YOGA

Kraftfullare form av yoga i medelnivå där vi tränar igenom hela kroppen.

X-Box

Kraftfull och härligt intensiv boxinspirerad träning för styrka, kondition och uthållighet. Kombinationer av slag – och sparktekniker med handskar och mittsar varvas med konditions- och styrkeövningar. Passet genomförs i stora delar två och två, men du behöver inte boka dig tillsammans med någon för att kunna vara med.

X-Ram Yoga

Fysisk yoga där vi tränar rörlighet, smidighet, balans och styrka i fuktig värme i vår nya relaxavdelning. 25 platser medtag, stor handuk att lägga på yogamattan.

Zumba Fitness

Innehåller exotiska danssteg till latinska och internationella rytmer. Efter ett pass hoppas vi att du känner hur energin flödar i kroppen och att du har haft roligt. Ung som gammal – killar och tjejer – tränad som otränad, kort sagt finns det en Zumbaklass som passar för alla. Det är en rolig och inte minst sagt effektiv träningsform.